RSS Flöde

Ask i falsk metall

Postat den

Jag har länge velat prova en teknik att dekorera som kallas ”falsk metall” och nu har jag äntligen fått till ett sådant alster. Det hela går ut på att man klistrar på olika dekorationer på objektet, tejpar över alltsamman med aluminiumtejp, målar över med någon svart akrylfärg och torkar bort överflödet så metalltejpen ser gammal och sliten ut. Sä här blev mitt första försök:

Jag dekorerade en lite pappkista som jag köpt på Panduro för länge sedan och som jag förvarar örhängen i.

Ovansidan av asken.

Ena sidan…

… och andra sidan.

Baksidan.

Det var riktigt skojigt och ett bra sätt att göra sig av med dekorationer som kanske har en underlig färg eller svåra att använda på något annat sätt. Det blir nog fler alster av detta slag framöver.

Om Helen

I lives in a beautiful part of Sweden that is called the High Coast. I love color and to create beautiful things through scrapbooking and other crafts! Photography and spending time in nature with our beautiful dog is also something that gives me great joy.

»

  1. Åh, vilken underbar ask.Jag diggar detta stenhårt 🙂

    Svara

Kommentera

