RSS Flöde

Skyltar till kryddväxter

Postat den

Jag gillar att ha färska kryddor till hands, speciellt under sommartid. Därför har jag de senaste åren haft lite olika kryddväxter utanför köket, planterade i jutessäckar i en gammal mjölkkärra och i en korg som jag också klätt med säckväv. Tyvärr så glömmer jag efter en tid vilka kryddor som är vilka,  för det mesta går det bra men ibland skickar jag någon annan i familjen att hämtar så därför ville jag märka upp kryddorna. Har nu gjort egna skyltar, efter inspiration från en butik i stan.

Skyltarna är gjorda av trä, spetsade i ena änden och målade lite slarvigt, slipade bort lite färg på kanterna och försökt få dem att se allmänt slitna ut. Bokstäverna har jag stansat ut i svart cardstock i min Sizzix BigShot stansmaskin med Tim Holtz’s die Typeset Alphabet. Över bokstäverna lackade jag med klarlack så inte bokstäverna ska lösas upp vid första bästa regn.

Totalt gjorde jag 10 olika skyltar så jag har till årets alla kryddor, nu kan ingen ta miste på vilka kryddor som finns.

Om Helen

I lives in a beautiful part of Sweden that is called the High Coast. I love color and to create beautiful things through scrapbooking and other crafts! Photography and spending time in nature with our beautiful dog is also something that gives me great joy.

Kommentera

